Wydarzenia

ZUS: "e-Składka" to strzał w dziesiątkę

tim

źródło: informacja prasowa

Trzy miesiące opłacania składek na Indywidualne Numery Rachunków Składkowych przez przedsiębiorców wyeliminowały błędy, z którymi przedsiębiorcy borykali się przez wiele lat. Nowy sposób opłacania składek od 1 stycznia br. spowodował, że przelewy na konta ZUS wpływają bez błędów.

Od początku tego roku opłacanie składek nie wiąże się już z koniecznością wypełniania trzech lub czterech oddzielnych przelewów. Suma składek opłacona zostaje jednym zwykłym przelewem - podobnie jak opłaty za gaz czy prąd. Dla przedsiębiorcy jest łatwiej i szybciej.

W województwie małopolskim od początku roku do końca marca przedsiębiorcy przekazali 703 338 wpłat z czego do tarnowskiego oddziału ZUS i inspektoratu w Bochni wpłynęło 85 810 wpłat na kwotę 543 808 145,87zł.

W ubiegłym roku średnia pomyłek w opisie wpłat do ZUS w kraju miesięcznie wyniosła 23 tysiące. W każdym przypadku ZUS prowadził postępowanie wyjaśniające. Od zmiany w rozliczeniach i wprowadzeniu e-składki liczba błędnych przelewów zmniejszyła się. Głównie ma to związek z opisem wpłaty oraz numerami rachunków na które przedsiębiorcy odrębnie wpłacali składki.

W styczniu br. do ZUS w kraju wpłynęło nieco ponad 40 błędnych wpłat, w marcu już tylko 28. Od 1 stycznia sumę składek przedsiębiorca opłaca jedną wpłatą na indywidualny numer rachunku składkowego (NRS). ZUS wpłatę rozlicza i automatycznie księguje.

ZUS wysyła listy

ZUS wysyła do przedsiębiorców informację o rozliczeniu konta. W liście nie tylko znajduje się saldo, ale również zasady i sposób opłacania i rozliczenia składek. Wysyłka korespondencji zakończy się z końcem maja. Co ważne, płatnicy otrzymają w listach bieżącą informację o rozliczeniach, które zostały zaksięgowane do dnia wysyłki korespondencji. Jeżeli płatnik otrzyma korespondencję w maju będzie tam okres rozliczeniowy od stycznia do kwietnia.

Informacje na temat rozliczenia wpłaty można również uzyskać u doradcy płatnika składek na Sali Obsługi klientów w każdej placówce ZUS. Innym rozwiązaniem jest kontakt z pracownikiem Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem 22 560 1600 lub na www.eskladka.pl

comments powered by Disqus

Najnowsze