Wydarzenia

Rewolucja parkingowa w Bochni: Parkometry najpierw w strefie B

Mirosław CISAK

W związku z przyznaną Bochni dotacją na rewitalizację Rynku zmieniają się plany dotyczące „rewolucji parkingowej”. Najpierw parkometry zostaną wprowadzone tylko w strefie B, czyli poza ścisłym centrum miasta.

Od 1 czerwca Strefa Płatnego Parkowania będzie podzielona na dwa obszary:

Strefa A: ul. Rynek (wszystkie strony), pl. św. Kingi, ul. Mickiewicza, ul. Solna, ul. Dominikańska, ul. Wolnica, ul. Rzeźnicka.

Strefa B: ul. Kącik, ul. Górska, ul. Regis, ul. Różana, ul. Biała, ul. Matejki, ul. Bernardyńska, ul. Gołębia, ul. Oracka (część od ul. Regis), ul. Kowalska, ul. Bracka - pl. gen. Okulickiego, ul. Bracka, ul. Trudna, ul. Gazaris, ul. Fischera.

Więcej o „rewolucji parkingowej” można przeczytać TUTAJ.

Pierwotnie nowy system parkowania miał obowiązywać od 1 stycznia br., ale radni zgodzili się na przesunięcie terminu na 1 czerwca 2018 r. Teraz, po uzyskaniu informacji o przyznaniu dotacji na rewitalizację Rynku, plany ulegają kolejnej modyfikacji.

- Musieliśmy zdecydować, bo mamy strefę A i B, ale czekaliśmy cały czas na to, czy dostaniemy dofinansowanie (na rewitalizację Rynku - przyp. red.). Teraz - skoro dostaliśmy dofinansowanie - w strefie A nie będziemy w tej chwili stawiać parkometrów z przyczyn wiadomo jakich: na ulicach będą prowadzone roboty, będzie tymczasowa organizacja ruchu, w związku z tym to wszystko nie miałoby większego sensu. Dlatego parkometry będziemy wprowadzać w strefie B. Teraz kończymy temat związany z przygotowaniem całego procesu do ogłoszenia przetargu. W najbliższych dniach lub tygodniach zostanie on ogłoszony - powiedział w piątek podczas konferencji prasowej Robert Cerazy, zastępca burmistrza Bochni.

- Roboty zaczną się w 2018 r. i mają potrwać do 2020 r. Gdy je zrealizujemy i oddamy do użytku to powinniśmy strefę A włączyć w strefę parkowania i tak to się odbędzie. Strefa A i B będą miały w przyszłości parkometry. Priorytetem jest strefa B, gdzie w zasadzie roboty nie będą prowadzone. Mogą być tylko zawirowania wynikające ze zmiany organizacji ruchu, ale tego nie unikniemy - dodał Robert Cerazy.

comments powered by Disqus

Najnowsze