Wydarzenia

Urzędnicy proponują: "Zamień smartfon na rower"

tim

źródło: informacja prasowa / UMWM

Województwo małopolskie przeprowadziło niecodzienny eksperyment. W Niepołomicach, podczas akcji zorganizowanej w ramach kampanii „Małopolska na rowery”, mieszkańcy i turyści stanęli przed nie lada wyzwaniem: Czy zamienisz smartfon na... przejażdżkę rowerem? Na poniższym wideo można zobaczyć jak zareagowali.

- Nawet przez 4 godziny dziennie patrzymy na ekran telefonu, a ponad połowa Polaków (60 proc.) przyznaje, że korzysta z telefonu przynajmniej raz na godzinę lub nawet co kilka, kilkanaście minut. To alarmujące dane, które pokazują skalę rosnącego problemu - zwracają uwagę urzędnicy.

- Wszechobecne uzależnienie od urządzeń cyfrowych dotyka zarówno dorosłych, jak i dzieci. Jeszcze kilkanaście lat temu dzieci najchętniej spędzały swój czas bawiąc się z rówieśnikami na polu, a największą karą był dla nich szlaban na wyjścia na podwórko. Dziś sytuacja się odwróciła. Dzieci i rodzice coraz więcej uwagi poświęcają ekranom swoich telefonów komórkowych. Organizując eksperyment społeczny chcieliśmy nie tylko zwrócić uwagę na ten problem, ale także pokazać możliwe rozwiązanie. Gorąco zachęcam wszystkich do tego, aby chociaż raz spróbować podjąć takie wyzwanie i zamienić telefon na przejażdżkę po VeloMałopolska - mówi Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego.

Wyzwanie zamiany telefonu na przejażdżkę rowerem zostało skierowane do ponad 40 osób przechodzących przez niepołomicki rynek w sobotę 22 lipca. Tylko 5 z nich zdecydowało się oddać swój telefon do zamykanej skrzyni i przejechać na rowerze wyznaczoną trasę, biegnącą przez Puszczę Niepołomicką. Na śmiałków czekała dodatkowa niespodzianka - w zamian za odwagę oraz na zachętę, by w przyszłości chętniej zamiast nowoczesnych technologii wybierali aktywne spędzanie czasu - w prezencie otrzymali właśnie rowery.

Akcja została zorganizowana w ramach kampanii województwa małopolskiego „Małopolska na rowery”, której celem jest pokazanie, że jazda na rowerze w Małopolsce może być atrakcyjną formą spędzania czasu, także w dzisiejszym, coraz bardziej cyfrowym świecie. Jej główne hasło jest parafrazą peerelowskiego „Kobiety na traktory” i nawiązuje do tęsknoty za czasami, gdy rower był niezastąpionym towarzyszem zabaw, a czas wolny spędzało się aktywnie na świeżym powietrzu. Więcej o kampanii przeczytasz tutaj.

Partnerami akcji byli: Roweryrolki.pl oraz Superior.

comments powered by Disqus

Najnowsze