Wydarzenia

Radny skrytykował wykonanie projektu "Bochnia może być piękna"

Mirosław CISAK

Bogdan Kosturkiewicz, przewodniczący komisji rewizyjnej, skrytykował we wtorek efekty projektu „Bochnia może być piękna”, wykonanego za 52 tys. zł z budżetu obywatelskiego 2016. W ramach zadania powstała m.in. strona internetowa. - Ta strona jest żałosna - ocenił B. Kosturkiewicz.

We wtorek radni komisji rewizyjnej sprawdzali wykaz umów zawartych przez wydział architektury, gospodarki komunalnej i inwestycji, a następnie gospodarki komunalnej, inwestycji i ochrony środowiska w 2016 r. (wydział ten w trakcie roku zmienił swoją nazwę).

Jednym z kontrolowanych punktów było zadanie z budżetu obywatelskiego pn. „Zaprojektowanie 12 stylowych aranżacji witryn i szyldów w ramach zadania budżetowego „Bochnia może być piękna”. Wykonawcą była spółka Sun&More ze Szczecina. Koszt to 52 tys. zł.

- Chciałbym zobaczyć pełną dokumentację, tym bardziej, że mam wątpliwości odnośnie wyboru oferty. Czym kierowaliście się państwo wybierając ofertę firmy ze Szczecina, która nie zrealizowała tego projektu w takim zakresie w jakim był on nam przedstawiany? Nie został wykonany ani jeden szyld - rozpoczął temat radny Bogdan Kosturkiewicz (poniżej zakres podany we wniosku).

Następnie zwrócił uwagę na wykonaną w ramach zadania stronę internetową dostępną pod adresem www.piekna-bochnia.pl.

- Ta strona jest żałosna. To nie jest poziom gimnazjum, ale szkoły podstawowej. Przypuszczam, że wielu uczniów szkoły podstawowej wykonałoby lepszą stronę. Przygotowano dosłownie kilka stron, naprawdę tragedia. (...) Dla mnie to jest katastrofa. Zarówno od strony informatycznej, jak i zakresu, tego co na niej jest - skomentował Bogdan Kosturkiewicz.

- Oprócz tego nie mamy żadnego efektu, bo nie została wykonana żadna witryna, szyld, a w projekcie obywatelskim, który został przedstawiony wskazywano, że te szyldy powstaną - mówił Bogdan Kosturkiewicz.

W opisie projektu wytłumaczono, że na montaż szyldów reklamowych nie zostaną wydane środki publiczne. - „Bezpośrednie koszty produkcji i montażu nośników reklamowych będą ponoszone przez poszczególne podmioty uczestniczące w projekcie” - można przeczytać we wniosku dostępnym TUTAJ.

- Wydawanie 52 tys. zł dla jakiejś firmy ze Szczecina za kilka stron to jest lekkie nieporozumienie. Tym bardziej, że była druga oferta. Trzeba dowiedzieć się dlaczego druga oferta, które była bardziej bogata, została odrzucona przez urząd, a mieściła się w takim samym zakresie cenowym. (...) Wybrano ofertę bardziej ubogą za tą samą cenę. Nie rozumiem tego - przyznał Bogdan Kosturkiewicz, przewodniczący komisji rewizyjnej.

- To jest projekt z budżetu obywatelskiego. Przygotowywał go ktoś z naszych mieszkańców [autorem jest Adam Piskór - wtedy szef fundacji Salina Nova, dziś pracownik Urzędu Miasta - przyp. red.] . (Wniosek) był źle przygotowany, kwoty tam ujęte przewyższały możliwości. Na początku mówiło się o ponad 100 tys. zł. Później, po rozmowach z autorem projektu, trzeba było z czegoś zrezygnować - odpowiedział Andrzej Dębiński, naczelnik wydziału gospodarki komunalnej, inwestycji i ochrony środowiska.

Brak szyldów reklamowych tłumaczył też kilka tygodni temu Andrzej Koprowski, asystent burmistrza Bochni: - Faktycznie nie dokonano „montażu nośników reklamowych” ponieważ pomimo szeregu rozmów i zaproszeń, po prostu nie było chętnych na ich zmianę. Projekt niewątpliwie zostanie wykorzystany przy konstruowaniu ogólnych zasad tego jak i co w naszym mieście ma wyglądać, zgodnie z nową tzw. ustawą krajobrazową.

Temat zakończył się wnioskiem o przygotowanie pełnej dokumentacji dotyczącej tego zadania.

* * *

W ramach projektu „Bochnia może być piękna” wnioskodawca zapisał następujące zadania:

1. Wybór koordynatora projektu (np. tryb konkursowy dla NGO).
2. Akcja fotograficzna i wystawa poświęcona pozytywnym i negatywnym przykładom reklam w historycznym centrum Bochni.
3. Serwis internetowy promujący projekt www.pieknabochnia.pl.
4. Seminarium pt. „Reklama w historycznej przestrzeni miasta Bochnia”.
5. Wytypowanie 12 podmiotów do projektu - umowy, pełnomocnictwa.
6. Konsultacje z zakresu marketingu, grafiki użytkowej i ochrony zabytków.
7. Zaprojektowanie 12 szyldów/witryn reklamowych - przetarg.
8. Uzgodnienie projektów z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.
9. Wykonanie 12 reklam na koszt podmiotów uczestniczących w projekcie.
10. Montaż nośników reklamowych w obrębie obiektów handlowo-użytkowych.

Z pełną treścią wniosku można zapoznać się TUTAJ.

comments powered by Disqus

Najnowsze