26 Stycznia 2010 18:35
Deptak mimo woli
Felieton RedNacza
![]() |
Niezamierzenie bochnianom przyszło testować zmiany w organizacji ruchu w centrum, które od lat postulują zwolennicy przekształcania miasta w uzdrowiskowy kurort.
r e k l a m a
Miasteczko, które żyje głównie z produkcji blach transformatorowych oraz lodówek, chce i stara się żyć w coraz większym stopniu także z turystyki. Wiadomo jednak, że wysiłki pojedynczych przedsiębiorców spełzną na niczym bez szerszej i całościowej wizji realizowanej przez samorząd. Jest ona w ogólny sposób zapisana w opracowanej kilka lat temu strategii rozwoju miasta. Marzyciele widzą w przyszłości ścisłe centrum jako enklawę pieszych wolną od ruchu kołowego (i spalin), pełną kawiarnianych ogródków, pubów i restauracji...
Na przeszkodzie stoi "drobnostka" - w owym ścisłym centrum krzyżują się główne arterie komunikacyjne, którymi codziennie jeżdżą tysiące samochodów. Mimo to optymiści wierzą, że w kilku krokach jesteśmy w stanie osiągnąć cel choć częściowo.
Krok pierwszy został już nawet wykonany - to wybudowanie drogi KN-2. Przez otwieranie jej "po grecku" umknęła waga tego wydarzenia - to przecież najważniejsza inwestycja drogowa w mieście od czasów wybudowania obwodnicy Bochni!
Krokiem drugim powinno być przykrycie Babicy i wybudowanie tzw. drogi Śródmiejskiej. Obecna władza na tą koncepcję patrzy jednak krzywo wskazując jej słabości - głównie ingerencję w środowisko naturalne u podnóża Uzborni.
Mając już w centrum znikomą liczbę samochodów można by się pokusić o całkowite wyłączenie z ruchu ciągu ulic od Bazyliki do szybu Sutoris. Taki deptak między dwiema najważniejszymi atrakcjami turystycznymi Solnego Grodu wydaje się być nawet czymś naturalnym.
Ale jak to w życiu bywa, rzeczywistość spłatała figla: więc choć nie mamy w pełni rozwiązanych problemów komunikacyjnych, to - mimo woli - mamy już częściowo deptak... Z powodu katastrofy budowlanej kamienicy przy rynku z ruchu wyłączona jest bowiem jego północna pierzeja.
Ten stan trwa już od końca sierpnia, mieliśmy więc wystarczająco dużo czasu, by przekonać się, że da się bez tego przejazdu żyć. Może nie warto już nigdy tej ulicy otwierać...?
[Tomasz STODOLNY - RedNacz]
wyślij drukujr e k l a m a

Komentarze
Bochni@nin - wydawca portalu Bochnianin.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
MK
79.191.XX.XX
2010-01-26 18:44:58
Zbieram podpisy kto jest za deptakiem od Bazyliki do szybu Sutoris.
Proszę się wpisać: NICKIEM lub IMIENIEM.
P.S malkontentów, krytykantów, znawców tematu, mentorów, mitomanów, erotomanów komputerowych, loklanych wieszczy, fanów NK, pogromców Lysego i Kosturkiewicza prosimy o zastosowanie sie do ww. prośby. Dziękuje
Man-Tor
83.7.XX.XX
2010-01-26 18:50:28
Jestem przeciw
ulala
77.65.XX.XX
2010-01-26 18:55:13
pełna zgoda!
bolek
77.65.XX.XX
2010-01-26 19:01:46
ja tez jestem przeciw...jak dla mnie to ta bazylika moglaby zniknac...
mazio
95.49.XX.XX
2010-01-26 19:14:10
należy otworzyć tę ulicę i to szybko a nie pisać głupot

lechu
87.116.XX.XX
2010-01-26 19:24:44
a ja jestem za a nawet przeciw
do bolka
81.219.XX.XX
2010-01-26 19:35:07
A w czym ci przeszkadza ???????
To piękny zabytek i jedna z niewielu atrakcji turystycznych w naszym mieście.

Vicek
77.65.XX.XX
2010-01-26 19:46:47
Jestem za!
do do bolka
77.65.XX.XX
2010-01-26 19:52:21
w niczym ..jest mi zwyczajnie obojetna i czy jest czy jej nie ma to jest mi obojetne.....
fan nk i erotoman k.
83.11.XX.XX
2010-01-26 19:54:37
Proponuję wykonać kładkę coś w rodzaju mostu wiszącego między kościołem a uzdrowiskiem a ulic nie zamykać.Zwiedzający będą mieć możliwość obejrzenia rynku z góry .A tak na poważnie...przez deptak turystów nam nie przybędzie ,natomiast z większy problem poruszania się samochodem po mieście .
sss
83.31.XX.XX
2010-01-26 19:55:36
Najwyższa pora na zrealizowanie obwodnicy śródmiejskiej, ta KN 2 nic nie zmieniła , ruch na niej minimalny a centrum Bochni dalej zatkane.
do MK
77.255.XX.XX
2010-01-26 19:56:54
a powiedz mi którędy dostać się na Białą, skoro Łącznik przed bazyliką też jest w niedziele i święta wyłączany z ruchu??? Na Białej też mieszkają ludzie i niewiem dlaczego w środku miasta mają być odcięci od świata???
qwer
77.255.XX.XX
2010-01-26 20:03:52
gdzie macie deptak?????? Tam jest jeden wielki parking i rozdeptane pozostałości po zieleni!!! Ktoś powinien z tym bajzlem zrobić porządek!
RR
95.49.XX.XX
2010-01-26 20:20:00
Nie otwierać drogi , przynajmniej "buraki" nie będą jeździły w lecie do o koła rynku swymi pseudo podrasowanymi samochodami zakłócając spokój ludzi na ogródkach.
wiśniczanin
87.116.XX.XX
2010-01-26 20:21:41
JESTEM ZA ! świetny pomysł z tym deptakiem
PD
83.8.XX.XX
2010-01-26 20:29:10
deptak?? czy was pogielo?? Pewnie tak korki w miescie ze czlowika szlag trafia w samochodzi a wy sobie deptak wymyslacie?? po co? dla turystow? Bochnia to zadne miasto turystyczne! Ci co przyjedzaja jada pod ziemie!!
kk
83.8.XX.XX
2010-01-26 20:48:09
krowy na błonie a nie na deptak, tam skubać
fan nk
83.11.XX.XX
2010-01-26 20:53:02
w Bochni oprócz kopalni soli nie ma nic do zwiedzania...i nie mówcie że kościół albo muzeum czy rynek
olo
95.49.XX.XX
2010-01-26 21:00:16
kiepski pomysł, nie da rady być zrealizowany 
kierowca
77.255.XX.XX
2010-01-26 21:17:15
ten płot na środku ulicy, te idiotyczne pasy pod WDH i ten parking pod arkadami to niezły obciach dla Bochni i niezła reklama turystyczna

marcin
77.65.XX.XX
2010-01-26 21:27:17
jstem za

olo
93.159.XX.XX
2010-01-26 21:42:57
ale tam zrobił się parking dla kolesiów kochanej straży miejskiej ,bo nieznajomi to zaraz kartki lub mandaty dostają,można zobaczyć czyje bryki stoją tam cały dzień
do olo
77.255.XX.XX
2010-01-26 21:46:38
dokładnie! Codziennie te same bryki tam stoją, ale chyba właściciele to zbyt wielkie szychy bo "nie wypadało" ich na zdjęciu pokazać! Przyjezdni sie smieją że takiej wolnej amerykanki na środku ulicy to nigdzie nie widzieli!
olo2
93.159.XX.XX
2010-01-26 21:49:02
21.42.57 sory olo wpis mój ale masz racje to nawet bez sensu,
aga
77.253.XX.XX
2010-01-26 22:52:46
jestem za

bartek
83.31.XX.XX
2010-01-26 23:22:34
jestem za deptakiem - służyłby nie tylko turystom
anna
81.219.XX.XX
2010-01-27 00:06:11
Pierwszorzędny deptak: waląca się kamienica, sklep rybny, łajna ptasie, zdychające gołębie (to chyba stąd nazwa de ptak;). Ma to sens, ale po jakiejś rewitalizacji rynku.
Jan
83.11.XX.XX
2010-01-27 08:15:40
Z tego co widziałem w świecie, to miasta najpierw inwestują w parkingi z prawdziwego zdarzenia, potem w deptaki, jeślie te nie zakłócają naturalnych ciągów transportowych.
A u nas w Bochni brak parkingów na osiedlach, brak ich w centrum - a silimy się na deptak! 
hmr
77.65.XX.XX
2010-01-27 08:23:32
jestem przeciw. piesi bez problemu mieszczą sie tam na chodnikach a ruchu i tak tam nie ma bo jest jednokierunkowy i znikomy
wiśniczanin
83.68.XX.XX
2010-01-27 08:37:23
pomysł super ale jak zawzze sie musi komuś nie podobać, jak niechcecie stać w korkach to zostawcie samochody w domu i na nogach spacerkiem i juz nie musicie nigdzie wstać i sie wkurzać
ZAS
81.190.XX.XX
2010-01-27 09:04:28
Pomysł oryginalny. Warto go przetestować. Najpierw na wiosnę na przykład przez miesiąc. Jak jakoś wyjdzie to drugi test w czerwiec/lipiec. Też miesiąc. Taki sprawdzian pokaże czy to ma sens. Malkontentami bym się nie przejmował. Rządzenie nie polega na miłości bliźniego tylko na działaniu nawet wbrew. Demokracja obowiązuje do zakończenia wyborów. Potem już tylko twarda ręka. Jeżeli jest inaczej to nazywa się to b...del. Pozdrawiam. 
dominator
77.112.XX.XX
2010-01-27 09:33:55
Do MK, a co ty kolego jesteś jednym z nierobów sukienkowych?
ija
83.15.XX.XX
2010-01-27 09:51:03
zgadzam się z Janem, miastu brakuje parkingów!
dopiero jak będą parkingi, będzie można myśleć o wyłączeniu ulic w centrum z ruchu
agi
77.254.XX.XX
2010-01-27 09:57:51
A ten deptak to niby gdzie jest bo niezauważyłam?
Jest ale parking dla wygodnickich i jeden wielki bałagan :(
mieszkaniec
77.254.XX.XX
2010-01-27 10:30:56
Zróbmy deptak na Rzeźnickiej!! zeby urzędasy musiały parkować na tych samych zasadach co zwykli mieszkańcy, a nie podjeżdżali sobie pod same drzwi pracy i parkowali za darmoche!
gość
159.124.XX.XX
2010-01-27 12:02:04
Redaktor to niech się zajmie czymś pożytecznym, a nie, pisaniem głupot. Wizjoner od siedmiu boleści !!!
beznadziejny pomysl
83.31.XX.XX
2010-01-27 14:09:16
Tak pozamykajmy ulice w centrum bochni ciekawe jak wtedy będziemy się poruszać po mieście samochodem może mamy przelecieć ?? coraz wiecej pasów i jednokierunkowych drug i nie ma jak przejechac przez miasto P.S. to jest bochnia a nie centrum wypoczynkowe w górach czy nad morzem !! jak mam wybierać bochnia czy góry wybieram góry o wiele ciekawsze widoki chyba że ktoś lubi spędzać wolny czas w mieście to powodzenia 
ne
83.8.XX.XX
2010-01-27 16:08:11
jestem za jeżeli powstanie parking prawdziwego zdarzenia (tam gdzie Okulicki) 2 pozimowy. a nie jeżdzić kilka razy. nadzieją wolnego miejsca i tworzyć tzw sztuczny tłum. jak tu robić zakupy w centrum.
Katarzyna
77.65.XX.XX
2010-01-27 16:51:22
Jestem za!
kiteq
94.42.XX.XX
2010-01-27 16:53:28
zgadzam się jak najbardziej :)
julka
77.65.XX.XX
2010-01-27 17:00:57
Jakie Centrum miasta taki deptak. Jaki redaktor naczelny taki felieton. 
gemini
62.152.XX.XX
2010-01-27 18:27:30
Od strony kopalni ustawiony jest znak "zakaz wjazdu",więc dlaczego straż miejska nie reaguje ?Czyżby samochody przelatywały przez ochronną siatkę obok zawalonej kamienicy ? Trzeba tym zainteresować np.Gazetę Krakowską,bo to jak wygląda ta część Rynku to poprostu Sodoma i Gomora.Chyba jaki gospodarz miasta taka i jego część reprezentacyjna. 
droga
77.254.XX.XX
2010-01-27 18:45:20
Dopóki jest parking w Rynku, północna pierzeja Rynku nie powinna być zamykana, bo ona odciąża ruch na Kraszewskiego. A tak w ogóle pieśnią przyszlości powinno być jednak przykrycie Babicy i utworzenie ulicy śródmiejskiej. Absolutnie, absolutnie
ONA
77.65.XX.XX
2010-01-27 19:33:22
Ja jestem zaaaa... uwazam ze bochnia ma na tyle rozwiniete drogi komunikacji ktorymi poruszamy sie samochodami ze wylaczenie dwoch ulic z ruchu wiele by nie zmienilo... zreszta jedna juz jest wylaczona od sierpnia i jakos kierowcy sobie radza... deptak przydałby sie nie tylko dla turystów ale takze dla mieszkanców Bochni którzy nie jezdza samochodami po "chleb do sklepu".. A redaktora zostawcie w spokoju bo facet jest jak najbardziej w porzadku!!! Jak sie kogos nie zna to sie go nie ocenia!!!!
NPDL
77.65.XX.XX
2010-01-27 21:44:20
KN-2 SUPER !!! ALE NIE ZGADZAM SIE NA CALY MIASTOWY RUCH POD MOIMI OKNAMI 24/7 !
Żaba
89.174.XX.XX
2010-01-27 22:15:49
Popieram pomysł zamknięcia rynku dla ruchu kołowego. Będzie w końcu spokój w lecie, nie będzie wisokowych rajdowców. A wszyscy którzy martwią się że stoją w korkach w centrum to zapytam po co jadą do centrum ? Polecam spacer albo rower, przecież tak naprawdę zakupy można zrobić w Krakowie albo w jakimś markeciku poza centrum a nie pchać się do rynku żeby tak naprawdę pokazać swoją przepiękną furę albo nowe futro. 
Bezprym
77.65.XX.XX
2010-01-28 00:23:11
ZAS, jak zwykle, odczuwasz prawdopodobnie perwersyjną przyjemność z możliwości pisania na klawiaturze wyrazu "malkontent". Naczytałeś się klasyków typu A. Hitler, B. Mussolini, F. Franco, J. W. Stalin i innych poj**ów twojej maści
"Rządzenie nie polega na miłości bliźniego tylko na działaniu nawet wbrew" - żeś pier****ął!. Będziesz guru niczym Sai Baba. Pamiętaj, że bliźnich jest zazwyczaj więcej niż rządzących. Nie przesadzaj, bo brązowego nosa, też wstyd pokazać

Bodek
77.65.XX.XX
2010-01-28 14:01:38
deptak no dobra inwestycja-- ale ja bym proponował przenieść pomnik K.Wielkiego na plac Turka do tego pięknego ogrodu a na pewno by się czuł lepiej a na płycie rynku wybudować dużą fontanne ze słoną wodą no i można spacerować 
Agata
79.163.XX.XX
2010-01-28 17:55:19
Deptak - czemu nie? Według mnie jest to dobry pomysł.
Jednak najpierw należałoby przeprowadzić rewitalizacje rynku Bocheńskiego. Jakiś miły akcent w postaci fontanny byłby mile widziany :)
Jedna ulica mniej czy więcej - co za różnica. Nie jest ona aż tak bardzo potrzebna. Do tej pory bochnianie radzą sobie dobrze bez niej, więc nie widzę powodu dla którego musiałaby być znowu przywrócona. 
dawid
77.65.XX.XX
2010-02-01 10:40:36
jestem za
nick
77.65.XX.XX
2010-02-03 11:33:21
naprawdę brak słów... czy Was nic nie jest w stanie nigdy zadowolić??? Czytam te komentarze i widzę te same nicki tych samych "wiecznie niezadowolonych" z niczego... Obojętne, czego dotyczy artykuł, Wam wiecznie nic nie pasuje... jak można żyć w ten sposób, przecież z czegoś chyba macie się cieszyć??
Obyście zdążyli, bo życie jest krótkie...
Fevo
79.191.XX.XX
2010-02-07 15:42:52
Sprytne i mądrze.
ssss
83.28.XX.XX
2010-02-09 13:08:37
Na K n2 zero ruchu a centrum bez zmian zatkane.
Kiedy w końcu ktoś pomyśli żeby ten śmietnik przy babicy przykryć i wybudować drogę śródmiejską
To mówienie o ekologi jest chore przecież ile szkód wyrządzają spaliny to o tym już nikt nie wspomina
zasłaniają się ochroną lasku Uzbornia

bb
77.65.XX.XX
2010-02-11 15:54:50
jestem za !
krak
77.65.XX.XX
2010-02-12 17:41:36
Do bolka !!!!! lepiej by było zebyś ty znikną!!!zamiast Bazylika . ALE MYŚLĘ ZE MOZE TA BAZYLIKA URATUJE CI KIEDYŚ ZYCIE I BĘDZIESZ BOGU DZIEKOWAĆ ZA TĄ BAZYLIKĘ
Al Green
83.31.XX.XX
2010-02-18 13:15:01
popieram deptak. jest wiele miast nieraz mniejszych od bochni które takowy deptak posiadają. Przez takie razwiązania, stwarza się choćby nowe miejsca rekreacji. Na zamkniętych uliczkach gdzieniegdzie ławeczki, drzewka i już miasto nabiera bardzie"miejskiego" charakteru. Poza tym handel w centrum rowijałby się jeszcze lepiej. Oczywiście problem kominukacji po zamknięciu ulic w centrum musiałby być rozwiązany priorytetowo.Przemyśleć i działać!
Bezprym
77.65.XX.XX
2010-02-21 16:15:17
"krak", życie "bolkowi" bazylika może uratować, gdyby, była umiejscowiona, tam gdzie "NORAD". Zapamiętaj, Bóg, kocha i pomaga tym, którzy sami sobie pomagają. Sielny kaznodziejo.

Bochnia_
83.19.XX.XX
2010-02-24 13:28:26
JA JESTEM PRZECIW! Pracuje w centrum i wiem jak trzeba sie nameczyć jak musisz objechać po klientach kilka razy dziennie i wrócić do pracy. Gdzie tu parkować? jak przejechać koło rynku.
Deptak ok - ale zaraz po porządnym darmowym parkingu.
kierowca
77.65.XX.XX
2010-03-19 00:25:27
Ciekawe kiedy naprawią drogi na terenie miasta Bochnia. Wczoraj urwałem zawieszenie, na krzeczowskiej. NIC NIE ROBIĄ a podatek biorą. Makabra

nick
77.65.XX.XX
2010-04-04 08:22:13
jeszcze nigdy nasze miasto nie było brudne przed Świetami Wielkanocnymi...brawo służby komunalne...Chodniki maja być posprzatane przez mieszkańców wzdłuz posesji, odśnieżone itd.
a miasto...komu straz miejscka wiina wystawić mandat? I jeszcze jedno gdzie są jakiekolwiek patrole poicji lub strazy miejskiej na plantach? Na boisku przy szkole nr 2 co wieczór imprezy a wystarczyłoby doswietlic plac i wysłać odowiednie służby w celu wyeliminowania takich przypadków..I jeszcze jedno psy bez kagańców
zibi
195.205.XX.XX
2010-05-09 07:16:27
Po co ten deptak !?
Zdecydowanie przeciw!




















