23 Września 2009 14:10
Stypendium nie dla ciebie, bo jesteś ze wsi
Felieton RedNacza
![]() |
Jerzy Lysy ma rację: praktyka wprowadzona w bocheńskich szkołach przez obecne władze miasta, polegająca na omijaniu przy przyznawaniu stypendiów dzieci ze wsi, jest irracjonalna, ale przede wszystkim niepedagogiczna.
r e k l a m a
Oczywiście, że przy okazji wójt wykorzystuje sytuację wbijając kilka politycznych szpil. Ale meritum sprawy przecież to nie zmienia.
Pomińmy gimnazjalistów, którzy niestety już pewnie zdążyli zrozumieć, że świat jest niesprawiedliwy, a i psychicznie są nieco mocniejsi od dzieciaków z podstawówki. Ale jak tym ostatnim wytłumaczyć, że choć uczą się dobrze i mają same piątki, to na nagrody takie jak dostają ich koledzy z klasy nie zasłużyły? Bo są ze wsi? Może burmistrz albo któryś z radnych stanie przed rodzicami tych uczniów i powie im wprost: jak chcecie żeby wysiłki waszego dziecka były doceniane to zabierajcie je z powrotem na wieś, a nie pchajcie do miasta...
Jutro radni przyjmą akt zawierzenia Bochni Matce Bożej. W projekcie stoi m.in.: "Pomóż nam, mocą Ducha Świętego, przezwyciężać wszelki grzech, abyśmy mocą Miłosiernej Miłości Boga powstrzymywali zło i kształtowali nasze sumienia". Może za takie jak ta "stypendialna" uchwały zacznie ich ono w końcu gryźć?
[RedNacz]
wyślij drukujr e k l a m a

Komentarze
Bochni@nin - wydawca portalu Bochnianin.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
Maja
83.15.XX.XX
2009-09-23 14:48:29
No tak; teraz tylko krok do oddzielnych posiłków dla dzieci "biednych" i pozostałych. Tym pierwszym na plastikowym talorku w ramach deputatu przyznanego przez MOPS,a pozostałym już "normalnie" (normalnie?,ale w/g jakich zasad?).
Zapomniałam dodać; biednych z terenu działalności MOPS,bo GOPS chyba się już nie "załapuje". Tym ostatnim pozwoli się sprzątać talorki.
Bójcie się Boga?! Na jakim my świecie obecnie żyjemy.
Powtarzam za Zagłobą; oleum,oleum...
uczennica liceum
83.5.XX.XX
2009-09-23 14:57:27
no sorry przepraszam ale w zeszłym roku nie dostałam stypendium bo byłam z miasta. Kolezanka z klasy majc nizsza średnia (która była głównym kryterium przydzielania) otrzymała to stypenium dla zdolnych ;]. Warukiem otrzymania stypendium było zamieszkanie na wsi lub w miescie w którym nie ma szkół średnich podlegajacych MENiS
timon
77.65.XX.XX
2009-09-23 15:12:26
PARANOJA, ja nie dostalem stypendium bo mieszkam w miescie:|
Tracer
94.40.XX.XX
2009-09-23 15:29:21
Droga Maju, dlaczego piszesz o dzieciach "biednych"?? Skad pomysł, że na wsi są ludzie biedni. Nie rozgranicałbym tego w ten sposób. Aczkolwiek faktem jest, że przy przyznawaniu stypendium powinno się brać przede wszystkim średnia ( to jest jasne) ale i też sytuację majątkową... 
iga
77.65.XX.XX
2009-09-23 16:32:33
są różne stypendia, to o którym jest artykuł to pewnie stypendium burmistrza, które wypłaca Urząd miasta. Powinna być jakaś kooperacja między samorządami bocheńskim i wiejskimi w kwestii dołożenia się do stypendiów,jeśli jest uczeń zdolny z ich terenu, by nie było takich paranoi.
ted
79.163.XX.XX
2009-09-23 17:31:59
jeżeli ma być to stypendium za wyniki w nauce, to jedynym kryterium powinna być średnia ocen.
Reszta jest nieważna, a dzielenie na tych ze wsi lub z miasta, biednych i bogatych jest żałosne!
Coś w stylu Jarosława Kaczyńskiego. fe!
Maja
217.75.XX.XX
2009-09-23 18:01:03
Tracerze; nie zrozumiałeś mnie. Nigdzie bowiem nie napisałam,że na wsi są dzieci biedne i nawet tak nie ważyłabym się napisać! Chodziło mi o zupełnie coś innego,co widoczne jest już w krakowskich szkolnych stołówkach. Mianowicie dzieci jedzące obiady za które płaci MOPS i te,za które płacą rodzice. Właśnie to co zrobiono w Bochni ze stypendiami,tam zrobiono z obiadami.
W szkołach nie wolno być niesprawiedliwym. A tak widzę dzieje się zarówno w Bochni jak i w Krakowie. Mniemam zatem ,że i w RP.
klos
83.11.XX.XX
2009-09-23 20:06:33
w 100% zgadzam sie z red nacz!!!!! kosturkiewicz i jego pupilki jutro beda udawac wielce poboznych, swietych itd a tu prosze podwojna moralnosc??? jak tak obserwuje burmistrza jego zastepcow i niektorych radnych to mozna smialo swierdzic nic nowego taki ich standardzik
małomiasteczkowa
83.5.XX.XX
2009-09-23 21:27:02
dobrze, że przynajmniej te stypendia są. W mniejszych miejscowościach typu Wiśnicz, czy Łąkta o stypendium dla zdolnych uczniów można tylko pomażyć. Co z tego, że masz same piątki i szóstki na świadectwie, jak szkoły jest nie stac nawet na to żeby jakieś nagrody na koniec roku ufundować.... Żenada
delfina
80.53.XX.XX
2009-09-24 07:57:21
małomiasteczkowa rzeczywiście może o stypendium "pomażyć"
ninatex
77.65.XX.XX
2009-09-24 08:16:42
A dlaczego wójt funduje stypendium tylko dla uczniów ogólniaka a nie dla wszystkich szkół? Czy to nie jest dyskryminacja??? A może burmistrz dobrze robi bo on jest właściwy dla mieszkańców miasta Bochnia i to uczniom zameldowanym w Bochni funduje stypendia. A jak wójt jest taki wspaniałomyślny to niech ufunduje podobne stypendium dla uczniów gimnazjum którzy mają zameldowanie na wsi i będzie ok
enigma
77.65.XX.XX
2009-09-24 08:44:16
Zgadzam się z Ninatex.
Skoro tak to drażni Wójta to niech sam ufunduje uczniom zdolnym zameldowanym poza terenem miasta stypendia. Ale tu nie o to chodzi ... lepiej popsioczyć publicznie - a nuż potem będą mówili - że taki ten Wójt dobry bo się martwi o "swoich" mieszkańców itp. A wszystko to kwestia jakiegoś porozumienia pomiędzy władzami (Wójt przecież na pewno ma stosowne fundusze).
No ale lepiej przecież rzucać oskarżenia... taki mały - miejscowy PR. 
Jan
83.11.XX.XX
2009-09-24 09:32:03
Największe kultury powstawały, gdy udało się im wytworzyć dużą ilość dóbr wszelakich, a upadały, gdy nie umiały tychże dóbr sensownie podzielić.
Czyżby uczciwe i sprawiedliwe przydzielenie stypendium stanowiło aż taki problem dla przygotowanych do tego ludzi? Na pewno nie!
Więc w czym trudność?
j23
83.19.XX.XX
2009-09-24 12:32:25
do Jana
sęk w tym, że brak kompetencji szanownej komisji w punktowaniu stypendystów, zaważyło o tym,
kto dostał a kto nie!!! Punkty były liczone po znajomosci!!!!!!!!
byk
83.19.XX.XX
2009-09-24 12:36:30
...pewno by syn jednej pani z komisji nie dostał, gdyby dobrze policzyli....he,he,he
JOTPE
77.65.XX.XX
2009-09-24 12:48:02
pewnie tez hodzilam do szkoly i wiem to najlepiej jak by se tom kase sami rordzielili wedlug wlasnego uznania#

!
83.11.XX.XX
2009-09-24 13:24:54
A tu chodzi tylko o liczenie w zakresie 100
gaston
83.8.XX.XX
2009-09-26 16:20:02
pan fischer głupio się tłumaczy że rada miejska przez niedopatrzenie zabroniła przyznawać stypendia dzieciom ze wsi (spoza miasta bochni).
ja pamiętam że to pan kosturkiewicz wnioskował do rady o taki zapis w uchwale a radni jak barany przegłosowali dokładnie to czego chciał burmistrz !!!
z innymi uchwałami pewno jest tak samo...
xxx
79.163.XX.XX
2009-09-28 18:55:35
a w sobotę w mechaniku pan kosturkiewicz mówił jak to warto się uczyć... żałosne... Ale nie warto się zniżać do jego poziomu i pisać o nim czegokolwiek....
lolo
77.254.XX.XX
2009-09-28 23:34:00
piszecie, że to wójt powinien martwić się o dzieciaki z terenu gminy.tyle że one wygrywając różne konkursy, udzielając się społecznie i osiągając wysokie wyniki w nauce reprezentują szkoły bocheńskie. i to właśnie głównie dzięki nim bocheńskie szkoły są w czołówkach.
annamaria
95.49.XX.XX
2009-10-05 08:34:52
wszyscy macie rację,tyle tylko,że jak wiadomo punkt widzenia zależy od punktu siedzenia,sprawiedliwość jest sprawa niebiańską, a nie ziemską;niestety urzędy nasze trawi korupcja ,nepotyzm,brak kompetencji urzędników itp. jeżeli zaś chodzi o treść aktu zawierzenia to dla mnie jest kpina z wiary,wiadomo,że to tylko "pokazówka" ,a życie i tak będzie "normalne" tzn. bez zmian
nike
83.8.XX.XX
2009-10-10 10:08:58
Bujak, Okulicki, Goczałkowscy, Ptaśnik, Goslar, Pachuta, Galas, Karaś, Gejza Bukowski i jeszcze wielu wybitnych synów i córek ziemi bocheńskiej - kiedyś uczniów bocheńskich szkół - nie dostałoby stypendiów, gdyby żyli w czasach burmistrza Kosturkiewicza , bo ... BYLI ZE WSI.
Może tylko Fischer(Stanisław) by się załapał ale on się przemeldował z Wieliczki do Bbochni - jak prawnuk z Proszówek.
La Madrina
83.29.XX.XX
2009-11-09 13:35:50
Dzieci z Bochni też powinny dostać stypednium- po pierwsze też są zdolne a po drugie Bochnia to też wiochaaa :D:D:D
do : Enigma
178.42.XX.XX
2010-10-11 19:56:00
Masz rację, wójt wszędzie robi sobie reklamę i medialny szum wokół własnej osoby- krótko mówiąc o kampanii wyborczej myśli przez całą kadencję, a przy tym jest mistrzem w krytyce cudzych pomysłów.
pamiętacie sprawę "moralnie nienależnych pieniędzy" dla nauczycieli? ( polecam list otwarty pana Migdała).
avzcxpw
195.229.XX.XX
2011-10-01 11:18:43
eYhQ1Z zxpxwvnfdpki, [url=http://dvjspfxqokri.com/]dvjspfxqokri[/url], [link=http://qtxymeqnxcac.com/]qtxymeqnxcac[/link], http://ftmcdxxilgkb.com/
195.229.XX.XX
2011-10-01 11:18:49























