23 Września 2009 13:12
Szkoły w Bochni dyskryminują dzieci ze wsi
Dzieci spoza miasta bez szans na stypendium
Oburzeni mieszkańcy podbocheńskich wsi skarżą się, że ich dzieci są dyskryminowane - alarmują urzędnicy Gminy Bochnia. r e k l a m a
Chodzi o naukowe stypendia burmistrza, których mimo dobrych wyników w nauce nie mają szans dostać niektórzy uczniowie. Tylko dlatego, że nie są z miasta.
- Sprawdziłem - rzeczywiście, ta bulwersująca praktyka ma miejsce od 1,5 roku. Uważam, że uchwała Rady Miejskiej podjęta na wniosek burmistrza jest skandaliczna. Jeżeli ci uczniowie zostali zapisani do bocheńskich szkół to samorząd miasta Bochni otrzymuje na nich kilkutysięczną subwencję – około 4 tysiące zł rocznie – mówi Jerzy Lysy, bocheński wójt.
Do szkół w mieście uczęszcza około 150 uczniów mieszkających we wsiach gminy Bochnia. Wielu osiąga bardzo dobre wyniki w nauce i zachowaniu. - Gorsze traktowanie tych dzieci przez burmistrza i kierownictwo szkół to działanie niepedagogiczne, irracjonalne i bezprawne - mówią w gminie.
- Kuriozalne jest, że tę dyskryminację wprowadziła Rada Miejska, w której aż roi się od nauczycieli, a burmistrz jest nawet nauczycielem akademickim - zwraca uwagę Jerzy Lysy. - Wiem, że od pewnego czasu burmistrzowi bardzo zależy na poróżnieniu społeczności miasta i otaczającej je gminy Bochnia. Tak np. było z obwodnicą Łapczycy oraz z RPK. To bezsensowna i krótkowzroczna polityka. Jednak w tym przypadku przekroczono granice wszelkiej przyzwoitości. Dziwię się szczególnie utytułowanym radnym, którzy bezkrytycznie uchwalają takie knoty.
- Przeznaczamy tyle samo pieniędzy na stypendia dla dzieci z gminy Bochnia uczących się w bocheńskich szkołach ile wójt przeznacza na stypendia dzieci z Bochni uczące się w gminie Bochnia - odbija piłeczkę burmistrz Bogdan Kosturkiewicz. - Jeśli pan wójt będzie fundował stypendia dla dzieci z terenu miasta Bochni ja na pewno będę wtedy fundował stypendia dla dzieci z terenu gminy Bochnia.
Posłuchaj:
Tymczasem wójt Lysy apeluje: - Rozumiem, że miasto musi oszczędzać, bo zaciągnęło ogromne kredyty i ma problemy finansowe, ale liczę na opamiętanie się burmistrza i miejskich rajców. Przestrzegam również, że od wielkości do śmieszności jest tylko jeden krok.
- To w ogóle trzeba by było zmienić prawo w tym kraju, np. żeby nakazywało, aby burmistrzowie gmin czy miast troszczyli się o sprawy gmin sąsiednich - ale chyba byłoby to prawo postawione na głowie. Każdy ma swoje zadania, każdy powinien je wykonywać w sposób właściwy - uważa B. Kosturkiewicz.
Wójt Jerzy Lysy rozumuje inaczej. Od prawie dwóch lat samorząd, którym kieruje, funduje co roku stypendia dla 10 wybitnych uczniów I LO, choć szkoła leży w mieście Bochnia (a nie gminie Bochnia), a na dodatek podlega pod... starostwo powiatowe. Wójt i radni uznali jednak, że dla zdolnych uczniów najstarszej i najlepszej szkoły średniej powiatu, do której uczęszcza przecież wielu młodych mieszkańców gminy, warto ufundować specjalne nagrody. Laureatów wskazuje szkoła, która najlepiej zna ich osiągnięcia.
Zobacz też felieton: Stypendium nie dla Ciebie, bo jesteś ze wsi
[Tomasz STODOLNY]
wyślij drukujr e k l a m a

Komentarze
Bochni@nin - wydawca portalu Bochnianin.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy zamieszczanych przez użytkowników. Osoby zamieszczające wypowiedzi naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.
redek
77.255.XX.XX
2009-09-23 13:44:00
Oj Boguś Boguś, z taką filozofią nie nadajesz się na samorządowca, bo tutaj nie trzeba być tylko ekonomistą, ale po prostu CZŁOWIEKIEM. A porównanie wydatków na drogi do stypendiów dla zdolnych uczniów jest po prostu skandaliczne i żałosne. Nie wiem za co masz stopień doktora, ale od noszących taki stopień trzeba wymagać więcej poziomu... Znów wstyd mi za Ciebie i za Bochnię.
M.
77.254.XX.XX
2009-09-23 13:46:09
Z mniej lub bardziej niejasnych dla mnie powodów p. Kosturkiewicz kręci na siebie, od dłuższego czasu, bicz. Może wykładowcą był dobrym - nie wiem - ale politykiem jest tragicznym.
redek
77.255.XX.XX
2009-09-23 13:46:22
A tak na marginesie proponuję Redakcji sprawdzić gdzie mieszkają i czym się zajmują radni miasta Bochni. Mariusz Trojak mieszka w Gorzkowie, Maciej Fischer w Proszówkach, Piotr Zięba pracuje (pracował?) w Łapczycy, Ryszard Najbarowski pracuje w Siedlcu itp., itd. Może czas, aby mieszkańcy tych miejscowości wzięli w obroty niemyślących radnych miejskich?
XXX
83.19.XX.XX
2009-09-23 14:10:48
To może idą tym tokiem rozumowania burmistrz nie będzie wypłacał wynagrodzenia pracownikom UM, którzy mieszkają poza jego granicami????????

bzyk
83.238.XX.XX
2009-09-23 14:19:15
WSTYD
Emilio
212.160.XX.XX
2009-09-23 14:29:37
Słyszałem, że wykładowcą był kiepskim, takim też egazminatorem... Podobno na uczelni głośno odetchnięto po jego odejściu. Może i nam będzie dane odetchnąć, kiedy skończy kadencję :o)
Do xxx
212.160.XX.XX
2009-09-23 15:00:15
Jak można znać i żyć problemami miasta skoro mieszka się i żyje w innej miejscowości? parodia i tyle ,a nie mylić prosze płacy za pracę bo to inna bajka
.
83.68.XX.XX
2009-09-23 15:11:26
ale dlaczego Pan Wójt funduje tylko stypendia I LO, przecież do innych szkół chodzi także bardzo dużo młodzieży z gminy Bochnia
???
77.254.XX.XX
2009-09-23 15:35:09
Dlaczego dziecko radnego mieszkającego w Proszówkach dostało stypendium Burmistrza, przecież mieszka poza miastem?
pniok z bochni
85.28.XX.XX
2009-09-23 16:03:57
po co wsiowym stypendium? maja bogatych rodziców, kase z pola to po co im sięgać po miejskie, boguś 3maj sie
Lui
80.244.XX.XX
2009-09-23 16:26:37
A wszystko byłoby w porządku, gdyby szkoły z Bochni(podstawowe i gimnazjalne) nie przyjmowały dzieci ze wsi. To sprawia, że do wiejskich szkół chodzi coraz mniej dzieci i są one likwidowane lub grozi im likwidacja. Taka prawda... 
drakula
77.65.XX.XX
2009-09-23 16:31:18
oczywiście cofajmy się do tylu i twórzmy państwa w państwie. Wstyd mi ogromnie za burmistrza , który juz niejednokrotnie potwierdził swoją małość. Oszczędź nam wstydu Burmistrzu.
belfer z ekonomika
83.17.XX.XX
2009-09-23 17:05:08
Niedawno wójt sfinansował nam sprzęt do pracowni komputerowej. Pamiętam też że przez kilka lat dawał uczniom I LO stypendia fundowane przez gminę Bochnia.
:/
87.116.XX.XX
2009-09-23 17:06:48
dziwny zbieg zdarzeń spowodował, że więcej osób ze wsi dojeżdża do szkół w Bochni niż Bochniaków do szkół wiejskich...właśnie tego Kosturkiewicz nie wie... widać, że jako samorządowiec wie, gdzie są zlokalizowane szkoły. Zna ktoś jakąś dobrą szkołę średnią na terenie gminy Bochnia??
nie belfer a człowie
195.205.XX.XX
2009-09-23 17:23:26
Kolejna hańba Pana Kosturkiewicza - wstyd i kompromitacja Panie Burmistrzu !!!
Julek
83.5.XX.XX
2009-09-23 18:32:57
Nikt w całym artykule nie zauważył, że wójt Lysy robi to samo, bo dzieci z miasta w szkołach gminnych stypendium nie dostają
wszyscy tylko po burmistrzu jadą...
Obywatel Szczecina
94.251.XX.XX
2009-09-23 18:38:58
Jest zasmucony ta wiadomoscia. Moje dziecko chodzi do szkoly w Gdańsku, a wójt Lysy nie dał mu stypendium mimo najlepszej średniej! Może tym sie redakcja zajmie? Wójt mnie dyskryminuje, bo jestem z miasta na ziemiach odzyskanych!
OMG
77.254.XX.XX
2009-09-23 18:53:35
Ino wydym - będzie bitka !!! xD
Do Radka
77.65.XX.XX
2009-09-23 19:02:56
Spokojnie to ze radni niestety taktem , zapałem do pracy i inteligencja nie grzeszą to zadna tajemnica ale jak pwierza Bochnie Najswiedszej Panience to ona natchnie ich i uduchowi a cała czarna robote sama odwali i bedzioe oki
do niewiedzących
83.7.XX.XX
2009-09-23 19:22:36
szkoły średnie nie podlegają pod gminy tylko powiat a więc chodzi o szkoły maksymalnie gimnazja...a dlaczego Pan wójt Lysy nie daje tych stypendiów to on powinien robić.
k
213.158.XX.XX
2009-09-23 19:23:21
i jeden i drugi sa super!jeden udaje ze dobry drugi udaje że nie jest zły,Ci dwaj panowei powinni zniknąć z naszego miasta wójt traktuje pracowników jak...pewno wszyscy wiedzą,a Bodzio to największy bajkopisarz krętacz lisek itd wypiera sie tego co mówi.
Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 19:39:32
Wypowiedź Pana Wójta była właśnie obliczona na takie reakcje jak powyżej. W tej sprawie wcale nie chodzi o dobro uczniów. Gdyby tak było, Wójt świeciłby przykładem pod tym względem na swoim "podwórku" - nie likwidowałby oddziałów szkół wiejskich i nie łączyłby klas. Nietrudno sobie chyba wyobrazić, jak wygląda nauka w klasach łączonych i jak odnajdują się w takiej sytuacji uczniowie przeciętni i słabi. Tutaj chodzi o personalne rozgrywki, a nie o wartości. To jest zwykła manipulacja.
czyż nie?
83.11.XX.XX
2009-09-23 19:57:09
"nie likwidowałby oddziałów szkół wiejskich i nie łączyłby klas" - to raczej kwestia demografii, na którą NAWET TEN wójt nie ma wpływu, nieprawdaż? :)
Józia
77.254.XX.XX
2009-09-23 19:59:06
Zgadzam się z Magdą to tylko zresztą bardzo częste przypadki "polityki wójta" on jest cacy inni ble"
A co powie mieszkańcom Brzeźnicy których on "nie lubi" i dlatego nic tam nie chce zrobić.
Wstyd i manipulowanie ludźmi, choć z tym wójcie może być coraz gorzej bo naród z każdym rokiem jest bardziej odporny na takie kity i nabrać się nie da.
Inne przykłady manipulacji to obwodnica Łapczycy, most wiszący, lodowisko, basen. Wymieniłabym więcej ale kończy się limit znaków - na szczęście dla wójt
wolnego
83.11.XX.XX
2009-09-23 20:01:15
józia nie zmieniaj tematu, bo artykuł jest o niesprawiedliwości przy rozdziale stypendiów...
to wina obecnych rad
83.2.XX.XX
2009-09-23 20:02:32
głupotami sie zajmują dlatego nie wiedzą, co uchwalają. Widać, że nawet uchwał nie czytają. Wstyd radni !!!
do magdy
83.11.XX.XX
2009-09-23 20:02:52
zapewne jestes nauczycielka zapewne pare lat temu glosowalas za ekipa (AWS) ktora wprowadzila reforme szkolnictwa. Ta zakladala totalna likwidacje malych szkol wiec ciesz sie bo i tak na wioskach kolo bochni jest niezle pod tym wzgledem. A co do stypedniow to sprawa krotka i prosta burmistrz - jak zwykle duzo mowi a malo robi a jak mowi to czesto mija sie z prawda a wojt od kilku ladnych lat funduje rozne stypendia nie tylko dla LO i ekonomika ale dla studentow rowniez 
Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 20:24:33
do "czyż nie"
Niestety nie jest to tylko kwestia demografii, ponieważ w wielu szkołach liczba dzieci utrzymuje się na stałym poziomie i przez wiele lat nauka odbywała się w nich w normalnych warunkach. Jest to raczej kwestia szukania oszczędności kosztem dzieci i kompletny brak zrozumienia tego, na czym polega nauka w szkole. Nawet cudotwórca nie jest w stanie w ciągu 45 minut zrealizować tego, co jest przeznaczone na 90. Takiej sytuacji nie można ciągle tłumaczyć niżem.
Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 20:28:55
Nie jestem nauczycielką i nie głosowałam na AWS. To dość schematyczne myślenie. Nie trzeba być ornitologiem, żeby latać... 
wolnego
83.11.XX.XX
2009-09-23 20:30:34
teraz z kolei narzekasz na przeladowanie programu, to znow chyba nie ten adres...?
kibic
77.65.XX.XX
2009-09-23 20:37:23
dokładnie tak samo jest w Starostwie jeśli chodzi o stypendia sportowe , tutaj najważniejsze są układy a nie wyniki sportowe zawodników , oto "najlepsi sportowcy którzy otrzymali stypendia starosty z Bochni
Wojciech Tworzydło, Piotr Sitko, Piotr Starzyk, Bartosz Wiśniowski
Grzegorz Cichoń
Marcin Gawor, Dariusz Gut, Janusz Piątek, Michał Bajda, Mateusz Data
Z wyjątkiem Wojciecha Tworzydły i Bartka Wiśniewskiego którym niewątpliwe należy się to stypendium co "prezentują" pozostali ?
stypendysta
83.5.XX.XX
2009-09-23 20:41:49
Stypendia powinny być fundowane dla dzieci, które uczęszczają do szkół na terenie miasta Bochnia, ale to gdzie mieszkają nie powinno mieć znaczenia.Wszystko byłoby jasne. Np. kiedy studiuję w Krakowie dostaję stypendium naukowe, ale nikt mi nie zarzuca, że nie mogę go otrzymywać, bo nie mieszkam w tym mieście. Ważne, że chodzę na daną uczelnię i mam wysokie wyniki i to one są wyznacznikiem, czy mogę stypendium otrzymać, czy nie. 
Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 20:43:53
do wolnego
Czytaj ze zrozumieniem... O żadnym przeładowanym programie nikt nie pisał!
kibic
77.65.XX.XX
2009-09-23 20:45:11
z tego co wiem są w naszym mieście medaliści Mistrzostw Polski , uczniowie którzy startują w rozgrywkach Europejskich (proszę nie mylić z gminnymi !) i nie ma ich na liscie stypendystów , wydaje mi się ,że łatwiej jest wygrać zawody szkolne gminne czy też wojewódzkie niż być w pierwszej dziesiątce Mistrzostw Polski czy też zdobyć medal na tych mistrzostwach już nie wspominam uczestniczyć w zawodach w randze Europejskiej jednak bocheńskie kryteria są odwrotne (jaka władza takie kryteria )
ala
83.7.XX.XX
2009-09-23 20:53:20
W gminie Bohnia uczniowie z wysoką średnią nie dostają wogóle stypendium jeśli rodzice przekraczają pewien próg dochodów. To też jest dyskryminacja bo stypendium dostają słabi i niezamożni uczniowie, którzy te pieniądze przeznaczjaa nietety na używki. Dobry uczeń ale z bogatszego domu cieszyłby się, że jego praca została doceniona a tak to jest sfrustrowany, że niektórzy nic nie robią i jeszcze dostają od szkoły kasę. A poza tym w gminie Bochnia 35 lub 37 dziecko dzieli dopiero klasę na 2.!!!!!
stypendysta
83.5.XX.XX
2009-09-23 20:58:04
Chodzę na krakowska uczelnię, otrzymuję stypendium za dobre wyniki. Nie ma znaczenia gdzie mieszkam.
Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 21:12:07
Mała poprawka do jednej z moich wypowiedzi: Nie trzeba umieć latać, żeby być ornitologiem.... Pośpiech...

wolnego
83.11.XX.XX
2009-09-23 21:16:43
A Twoje zdanie "Nawet cudotwórca nie jest w stanie w ciągu 45 minut zrealizować tego, co jest przeznaczone na 90" czego dotyczy?

Magda
89.17.XX.XX
2009-09-23 21:24:45
do wolnego:
Dotyczy realizowania 2 tematów w ciągu 45 minut na zajęciach w klasach łączonych, np II i III, IV i V itd.
!!!
77.65.XX.XX
2009-09-23 21:44:14
Genialny pomysł mam!!! Połaczyć funkcje Burmistrza Miasta i Wójta Gminy i po problemie i to nie tylko edukacyjnym. Kłocić się nie będą kto daje na RPK , a kto nie, ze stypendiami też spokój będzie i wiel jeszcze innych spornych kwestii się rozwiąże, a jakie oszczędności - jedna administarcja, jeden urząd, mniej pensji, same plusy. Bardzo wielu Burmistrzów w naszym kraju zarządza również i gminą, to czemu nie zmienić tego w Bochni ??!!
Koń by się uśmiał
83.9.XX.XX
2009-09-23 21:47:39
Proponuję zawierzyć burmistrza i radnych Matce Bożej!!!
???
83.11.XX.XX
2009-09-23 22:55:51
A moze jestescie ciekawi jaki jest sklad komisjii stypendialnej?
Znajomi znajomych przyjaciel pupilek lizus...i matka stypendysty.Naprawde bezstronna komisja - kpina!!!
konik polny
95.49.XX.XX
2009-09-24 02:27:27
Podobno radni miejscy tłumaczą się tak że uchwalili projekt uchwały o stypendiach, który podsunął im burmistrz i oni nawet nie czytali. Biedaczki niepiśmienne.
Obawiam się że z innymi uchwałami było podobnie.
Aż strach pomyśleć że burmistrzowi i tej radzie zostało jeszcze aż 12 miesięcy rządzenia miastem !!!!
Matka Boska też im nie pomoże bo ciężko zgrzeszyli pychą i zawiścią do wiejskich dzieci.
ja
77.65.XX.XX
2009-09-24 06:31:36
A mnie zbulwersował tytuł artykułu " Szkoły z Bochni...". Jak każdy wie, to nie szkoła przyznaje stypendium , tylko władze, więc może ktoś ,kto pisze, wcześniej się zastanowi nad swoimi słowami.
j23
83.19.XX.XX
2009-09-24 07:20:35
...a władze to też szkoła, dyrektorka szkoły w komisji - dziwnym trafem synek stypendysta....ktoś powinien zrobić porzadek z tym dziadostwem!!!!!!!!!!!Ta sprawa śmierdzi na odległość, prokuratura niech się zastanowi co z tym zrobić!!!!
nick
83.16.XX.XX
2009-09-24 08:33:01
To sprawdźcie lepiej jakie stypendia otrzymują uczniowie i studenci z Gminy, na które nie ma szans uczeń/student z miasta Bochnia....
Kowal
83.3.XX.XX
2009-09-24 08:59:18
a komonski nie ma oluwka
Rodzic
83.14.XX.XX
2009-09-24 09:10:35
Moim skromnym zdaniem wielu zdolnych uczniów nie dostaje stypendia ponieważ nie zadba o to przede wszystkim nauczyciel - wychowawca, dyrektor szkoły, którzy nie są zaniteresowani osiagnięciami uczniów wykraczającymi poza program szkoly. Miałam sama taki przykład: w jednej szkole nawet nie wiedziałam że dziecko może otrzymać takie stypenium, przeniosłam do innej i od 2 lat dostaje sypendium. 
Julek
83.7.XX.XX
2009-09-24 09:41:51
Stypendysto: Bo kasa na stypendia w uczelniach wyższych idzie z budżetu państwa
i dlatego dostać je może każdy obywatel studiujący na danej uczelni. Natomiast kasa w szkołach miejskich idzie z budżetu miasta, a w szkołach gminnych z budżetu gminy i powinna dotyczyć dzieci odpowiedni z miasta i gminy. Tak być powinno i tak jest, to tylko wójt pluje na burmistrza choć sam na swoim podwórku robi dokładnie to samo (jak już pisałem wyżej).
do Julka
83.8.XX.XX
2009-09-24 09:43:59
Ale jak dziecko ze wsi chodzi do szkoly w miescie to czemu nie moze dostac stypendium z budzetu miasta? Bo o to tu wlasnie chodzi...
do Julka
77.253.XX.XX
2009-09-24 11:31:44
a no dlatego że Wójt przyznając stypendia też nie bierze pod uwagę dzieci z miasta a tak poza tym to w urzędzie gminy też przyjmują tylko do pracy ludzi z gminy a w urzędzie miasta pracują i z miasta i z gminy więc niech wójt nie gada *** i nie robi siebie niewiniątka 
?
83.9.XX.XX
2009-09-24 11:43:00
znasz jakies dziecko z miasta ktore chodzi do wiejskiej szkoly?
xxx
77.65.XX.XX
2009-09-24 12:34:59
a dlaczego dzieci z miasta nie moga dostać stypendium socjalnego, w przeciwienstwie do dzieci ze wsi?

babcia
77.65.XX.XX
2009-09-24 12:56:10
tak było z obozem na basenie , też dzieci ze wsi płaciły drożej niż dzieci z Bochni,bardzo mnie to oburzyło, skandal!!!
*****
83.11.XX.XX
2009-09-24 13:06:59
No to pekla puszka Pandory...
brrrr
83.11.XX.XX
2009-09-24 13:14:14
Sprawdźcie listę stypendystów na stronie urzędu miasta.
Ciekawe dlaczego w tym roku nie było tej informacji na innych bocheńskich portalach?
Ach, i pani dyrektor też zrobiła sobie fotkę.
Dyrekor, członek komisji i mama stypendysty w jednej osobie!
do Magdy - Lui
217.75.XX.XX
2009-09-24 14:08:48
niestety liczby Magda nie kłamią - do szkół na wsi chodzi coraz mniej dzieci, po części przez demografię, po części, jak już pisałem, dlatego, że dzieci ze wsi są przyjmowane do szkół w mieście, choć to nie powinno mieć miejsca(klasy w szkołach nie byłyby przepełnione, a na wsi łatwiej byłoby o otrzymanie placówki)
J*
77.65.XX.XX
2009-09-24 14:47:33
Można wiedzieć skąd redNacz i osoby na które się powołuje mają owe informacje o dyskryminacji? Może po prostu dzieci z miasta się lepiej uczą.
xy
83.11.XX.XX
2009-09-24 16:49:36
Niech inni też się starają i wezmą pod opiekę swoje- nasze dzieci, na wsi umierają z nudów albo zabawiają się pod Domami Kultury i nawet Policja boi się do nich przyjeżdzać. Potem kończą marnie w wypadkach na autostradach lub kończą ze sobą. Dużo dzieciaków błąka się i nie ma co ze sobą zrobić. Tak! wyróżnić trzeba tych którzy inaczej kształtują swój los z uporem, ale w oświacie zawsze pieniądze były marne i ani wójt ani burmistrz na to nie poradzi.
xyz
83.11.XX.XX
2009-09-24 16:54:35
Myślę, że ostatnio bochnian ogarnęła jakaś zaraza nienawiści. Byle tylko napluć komuś na buty bez zastanowienia. Ludzie obudźcie się bo w niedzielę pójdziecie do kościoła!! i pewnie jeszcze przyklękniecie do Komunii. Zanim kogoś obrzucicie błotem pomyślcie choć przez chwilę co Wy zrobiliście dla innych ludzi w Bochni by komuś poza Wami było lepiej. Czy tylko umiecie pisać te bzdurne komentarze? Przecież więcej macie rozumu!
bronek
83.7.XX.XX
2009-09-24 18:42:24
dawida w szkole z chalówek okradli
koza
83.7.XX.XX
2009-09-24 18:45:20
i co z tego ze nie mam ołuwka?
poco mi?
wieiek
77.65.XX.XX
2009-09-24 19:22:10
dzieci z bochni też są dyskryminowane. Finał olimpiady przedmiotowej i średnia 5,7 to za mało. Jakie są kryteria oprócz znajomości.

kibic sportowy
77.65.XX.XX
2009-09-24 20:08:51
w Bochni zawsze było tak że tylko znajomości i "wtyki" się liczą , niech "władza" oficjalnie napisze za co są stypendia sportowe , kto je dostał i za jakie osiągnięcie , z tego co było w tamtym roku to jest jedna wielka "szopka" kto jest bliżej "koryta" ten dostaje to stypendium w sumie nie chodzi już o tą "kasę " tylko o rzeczywiste wyniki i osiągnięcia sportowe , trudno młodemu człowiekowi zgodzić się z tym że ktoś wygrywa zawody gminne i ma stypendium drugi zdobywa medal na MP i to jest zero
subwencja oświatowa
83.31.XX.XX
2009-09-24 21:12:55
Czy wiecie, że do szkół podstawowych w Bochni chodzi ok. 300 uczniów z okolicznych gmin? To tyle co średniej wielkości 1 cała szkoła!
Chodzi po prostu o tzw. "subwencję oświatową" i o to, że miasto do niej dopłaca. Do każdego ucznia spoza Bochni też musi dopłacać, a w tym czasie ich rodzice podatki płacą gdzie indziej i do tego szkoły w gminach są pustawe i tez ledwo zipią bo nie wystarcza na stałe koszty - bo jest za mało uczniów....
dufio
195.116.XX.XX
2009-09-25 05:43:25
To jeśli dobrze rozumuje to jeśli uczyłem się w ZS Nr 1 to jwstem gorszy panie wójcie?
subwencja oświatowa
83.17.XX.XX
2009-09-25 12:44:54
Proponuję aby w przypadku uczniów spoza Bochni, wniosek i rekomendacja o przyznanie stypendium trafiał tam gdzie rodzice tego ucznia płaca lokalne podatki, czyli tam gdzie są zameldowani. I po sprawie.
Jeśli dana gmina nie da to taki uczeń i rodzice będą wiedzieli, że im się należy ale nie dostali, bo np. wójt wolał dać na remont dachu w pobliskim Kościele.......

Do bronka
79.191.XX.XX
2009-09-25 15:40:47
a od kiedy to on miał halówki w skarpetach lata po szkole:D Pzdr. dla prezesa:D
uważam
83.31.XX.XX
2009-09-25 20:52:02
Wójt Lysy tak jak czasami posłowie zrezygnować z poborów wójtowskich i przeznaczyć je na stypendia dla uczniów wijskich = wystarczyłoby dla wszystkich
ss
83.31.XX.XX
2009-09-25 20:55:29
lysy opiekun ubogich koniec świata
korek
77.254.XX.XX
2009-09-25 21:46:25
Ale SZAMBOOOOOO!!!!!
Jeden drugiego wart!!! Koryciarze!!!
Tak jak reszta tzw. władzy w tym "kraju"
LUDZIEEE!! głosujcie dalej.........za którymś razem może traficie!? może w 10 pokoleniu.......... Ja mam to w ....
gosia
77.65.XX.XX
2009-09-25 23:30:15
prawda jest taka ze jest na odwrot. stypendium nie moze dostac osoba z bochni nawet jak ma bdb wyniki w nauce tylko dlatego ze jest za duza liczba mieszkancow czy to nie jest pewien rodzaj dyskryminacji mlodziezy z bochni?
gość z Bochni
83.8.XX.XX
2009-09-26 16:58:10
Wójt Lysy słusznie upomniał się o wiejskie dzieci, które uchwała Rady Miejskiej w przedbiegach wykluczyła z możliwości ubiegania się o stypendium za dobre oceny. Jako mieszkaniec Bochni wstydzę się za naszego burmistrza i radnych.
Ktoś powyżej napisał, że powinno się połączyć miasto i gminę. Popieram wniosek bo jest dobry.
Pan Kosturkiewicz bardzo się tego obawia, bo wszyscy moi znajomi twierdzą że pan wójt Lysy będzie wtedy burmistrzem miasta - gminy. On ma klasę której brakuje panu B.K.

mama dziecka
83.14.XX.XX
2009-09-27 15:13:43
KOSTURKIEWICZ i jego Rada mogą już się zacząć pakować w kartonowe pudełka.
WYBORY MACIE PRZEGRANE koniec z ciepłymi posadkami.
coco
95.49.XX.XX
2009-09-27 20:29:15
to jest postawa właśnie w stylu wójta ,krytyka innych , wychwalanie siebie, a ja się pytam , dlaczego pan wójt funduje stypendia właśnie tylko dla I LO????? bardzo dziwne, ale zapewne pan Wójt dobrze wie....
siiii
83.8.XX.XX
2009-10-04 15:39:30
i love gdansk






















